söndag 10 maj 2009

Doft att njuta av

Har bakat bullar idag. Älskar doften av nybakt! Den borde finnas som doftarom. Skulle säkert bli en storsäljare. :-)

I går krattade jag och gjorde nästan klart ute i trädgården. Bara lite småpyssel kvar innan våren kan välkomnas fullkomligt.

Förra veckan tror jag var årets hittills jobbigaste. De som kommer framöver kan bara bli bättre. Det känns i kroppen. Är så orkeslös. När ljuset kommer, dagarna blir längre och svalorna anländer, så brukar jag alltid få extra kraft och energi. Men inte år. Den har inte infunnit sig ännu, hoppas den inte uteblir helt!?

Borde inte klaga. Jag har det egentligen förträffligt bra. Tänker på min Konka... De tror hon fått en propp i lungan. Hon behandlas då för det nu. Lite otäckt att prata me henne på telefon, när man knappt känner igen hennes röst.

Avslutar med några rader jag tillägnar min ståtlige hingst Hagas Farmer Boy.

Kom min vän, sätt dig ner
stanna hos mig, ska jag berätta vad jag ser?


Jag ser hur ni människor varandra bemöter
och jag känner era känslor, hur mycket ni än försöker
att dölja de för mig och för varandra.
Var ärlig mot mig, dig själv och andra,
så lovar jag att bredvid dig, jag kommer att vandra.

För evigt respekten och förtroendet jag hos dig har
tillsammans är vi starka, livets alla dar...

Vekå 090510

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar