lördag 16 maj 2009

Träning ger resultat!

Jag har vid ett flertal tillfällen tidigare berört, att en del av mina läsare känt sig kränkta av det jag skriver. Vissa har t o m hotat med anmälan om förtal. Jag jublar när jag läser Olle Lundqvist krönika i Norran den 15/5 2009 som handlar just om detta ämne. Han skriver: "Livet är hårt ibland. Alla är inte alltid snälla. Men måste vi ta åt oss varenda oförrätt, älta och klaga?"

Han menar att vi är alldeles för lättstötta nu för tiden. "Ingen tar skit i de lättkränktas land." Vi har lärt oss att använda oss av systemet. När är man kränkt? Enligt SAOL handlar det om starka saker. Men begreppet har urholkats och sådant som många av oss okränkta ser som 'skitsaker', ser massan som kränkningar, som ska utredas av ombudsmän och poliser. "Hur stoppar man rättshaverister?" frågar Olle. Det undrar jag med...



Kanske vi behöver skärpa vår känsla för vad som är väsentligt och vad som är tjoller? :-)

Nu till något helt annat.


Jag blir ibland lite frustrerad över de som använder sig av sin tid på ett slösaktigt sätt. Kanske är jag stressad som tänker så? Kanske har jag för mycket att göra, eftersom jag värdesätter tid så mycket..? Tid till att umgås, tid att arbeta, tid att njuta, tid att sova, tid att tänka, tid att planera osv. osv. Jag har så himla mycket jag vill fylla min tid med, och tycker dagarna springer fram på tok för fort.

Fick höra av en arbetslös bekant vad denne tänkt göra en dag jag ringde för att be om lite hjälp (väckte denne vid 10.30) Stiga upp, klä sig, äta lite, åka och träna en timme på gymet, äta, spela lite golf på em. och sen slappa framför TV:n på kvällen. Herregud, vilket liv! Lyxliv i mina ögon!!! Sova halva dan och sen bara roa sig resten av dan!

Vet inte om jag är mest frustrerad för att jag själv inte har det så, eller för att denne bekant verkar så totalt obrydd över hur denne egentligen har det? Tror ni att jag fick någon hjälp som jag bad om? Nej, denne hade mage att påstå att det inte skulle hinnas med. Suck.....


Nu ska jag sluta klaga. Fantastiskt är det i alla fall att folk som går hemma, och kan roa sig mest hela dagarna, påstår sig inte ha tid!


Nu till roligare saker. Paula och Nypon gjorde succé idag. Första klassen LC:1 vann de med 64,81%. Andra klassen LB:1 kom de trea i på 62,76%. Fantastiskt roligt! All möda och träning Paula lagt ner på sin ponny börjar nu äntligen ge utdelning... Se så fina de är. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar