onsdag 20 maj 2009

Färgrikt

Pappa kom på förmiddagen och hjälpte mig göra klart gjutformen till grunden där uteboxarna ska stå. Nu är allt klart för gjutning. Blev så snopen när jag ringde cementfabriken och fick höra att de inte har öppet förrän på måndag. Ja, just ja... det är ju helg i morgon! :-) Här kom beviset på att helg och vardag flyter ihop för mig. Alltid lika mycket att göra, det spelar ingen roll vilken veckodag det är.

Inhandlade idag vitfärg, för att kunna bättra på allt vitt på altanen när tillfälle ges. Köpte även Falu rödfärg, för att måla staketet runt hingsthagen. Har satt färg på Malins hår oxå i eftermiddag. Malin har önskat sig detta hela vintern och gått och gruvat sig länge, innan hon nu äntligen kom på att idag skulle det ske! Hon blev jättefin och verkar helnöjd med resultatet.

Kvällen har gått åt till städning. Har gjort mer plats i garderober åt nr. 5 o 6. Småtittade lite på Rent Hus en stund, och erkänner att man känner igen sig lite i avsnitten de visar ibland. Usch, va dåligt samvete jag får pga mitt ointresse för städning. Tack och lov verkar jag ha överfört ett bra ansvarskännande på mina tjejer i a f. Om än de inte alltid städar självmant, så påpekar de gärna att det behövs. De protesterar inte heller så fasligt när jag beordrar dem att städa. De är starkt påverkade av städtanterna på TV och vet vikten av att hålla rent och snyggt. Tack för det TV 4! :-)

R har kört lastbil hela dagen. Hämtade hem ett gäng med skogsplantor som förhoppningsvis ska hinna planteras i helgen. Brist på sysselsättning har vi aldrig. Om vädret tillåter, så viger jag morgondagens förmiddag åt att städa vinterhagen åt Farmarpojken.

Sov gott och dröm sött!
Ps, alla ni som tror att jag inte bryr mig om er bara för att jag inte hör av mig, tro inte det! Jag hinner bara inte! Tänker på er, mest hela tiden typ...! kram.....ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar