lördag 23 maj 2009

Omstart

Klockan blev nästan elva innan jag äntligen kunde gå i säng i går. Somnade innan jag nuddade kudden. Steg upp vid sex i morse, hyfsat pigg. Efter stallsysslor och frukost ville inte kroppen mer. Det brände bakom ögonlocken och hela mitt jag skrek efter sömn. La mig för att vila en stund på soffan och hade dåligt samvete eftersom ungarna då hunnit vakna och va i full gång med både ditt och datt.

Nu har jag efter två koppar superstarkt kaffe lyckats göra en omstart av den här dagen. Fint väder så det blir nog uteaktiviteter hela dagen. Sommarhagar ska byggas, köra häst, plocka undan fårhagen m.m. m.m. Borde försöka hinna köra en runda till Manjaur för att hämta ett gäng småkalvar hos en familj vi känner. Ungarna har dessutom planerat korvgrillning i eftermiddag.

Ha det bäst - helst till häst!

P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar