lördag 2 maj 2009

Tight schema

Haft en sådan där fullspäckad dag igen. Det positiva med dem är att de bara flyger i väg, man hinner inte ha tråkigt. Började dagen med att skriva ner mina tankar runt en framtidsplan för klubben. Nödvändigt och enklare än jag trodde.

Egentligen borde man nog göra en sådan åt sig själv också. Analysera nuläget. Sätta upp mätbara mål och visioner för de närmaste månaderna. Kanske till och med utlova sig själv en slags belöning, ifall man lyckas att hålla sig till planeringen? Kanske blir det lättare då att bibehålla fokus, trots alla distraherande störningar som ibland uppstår i livet..?

Ungarna har hjälpt R med att klippa klart fåren och göra en hage åt dem nere vid Farmarpojken. De har jobbat på ut av bara den i dag, och jag tror aldrig jag varit med om att de somnat så snabbt här någon gång tidigare. :-)

Va på en föreläsning om sadlar idag. Lät Nypon och Fp undersökas under ryttare med de sadlar jag har. Intressant och lärorikt! Klubben hade ordnat detta helt gratis för våra medlemmar. Synd att så lite folk kom och lyssnade... de gick miste om något!

I morgon bitti blir det dressyrträning för Ida från Åsele. Ser fram emot att få se Paula rida Nypon för henne. Ridledarmöte på eftermiddagen. Jag tror morgondagen inte heller blir så svår att fylla med aktiviteter...

Ha det bäst, P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar