lördag 4 april 2009

Ändrade förutsättningar

Svenska Hästavelsförbundet ändrar förutsättningarna för avelsvärderingen hela tiden! Sista budet jag fått nu är att bruksprovet inte kommer att kunna utföras i sin helhet vid premieringen i Boden. Endast momentet körprov och exteriörbedömningen kommer att ske där. Löshoppningen och gångartsprovet blir i Vännäs den 16 maj. Då kanske man måste åka på två ställen... Men blir han i o f sig inte godkänd exteriört, behöver han ju inte göra så mycket i Boden. Tycker däremot synd om hans uppfödare som tänkt resa ända från småland för att se honom delta.

Känner mig så trögtänkt idag. Stavar fel hela tiden och måste läsa om texter i omgångar för att förstå innehållet. Blir arg och irriterad på min oförmåga. Är det medicineringen som stör min tankeverksamhet?

Har påbörjat bokföringen vid ett flertal tillfällen, både i går och idag - men det går inte! Allt bara snurrar... är så hemskt trött... hur ska jag orka med discot i kväll?

Nä, nu måste jag rycka upp mig. Ska göra ett till försök med pappershögen, laga middag och göra i ordning grejerna som måste medfölja till discot.

Ha det, P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar