tisdag 14 april 2009

Svår Balansgång

Nu fungerar spisen igen. Elektrikern var hit och konstaterade att ingen ström kom fram till spisen. Pinsamt nog så hade en säkring gått. Vi som hade kollat säkringarna - trodde vi... Ibland lossnar inte den där "pjuppen" längst bak på säkringen så lätt. Tur att elektrikern var förstående :-)

Hovslagaren kom på förmiddagen och gjorde alla hästarna riktigt fina i hovarna. Vad ska jag ta mig till när han slutar jobba? Hur hittar man en lika bra hovslagare igen?

Farmarpojken verkade ha sovit gott i natt. Tyvärr tyckte även hovslagaren att han tappat lite väl mycket hull, vi får hoppas att han hinner äta upp sig lite till nästa helg. Tyckte mig se lite mer livsglädje hos min lille kille i kväll. Borta bra hemma bäst, visst? ;-)

Har suttit med en massa pappersjobb i eftermiddag. Min deklaration inser jag att jag nog måste anlita någon bokföringsbyrå för att få hjälp med.

Klubbens ekonomi gör mig svettig och jag hoppas på bättre tider snart!

Tjejerna har roat sig med att åka madrass nerför den branta backen vid elledningen från Storliden idag. De plumsade självmant iväg och femton minuters gångväg uppför backen betalades gärna mot en minuts hisnande färd nerför backen. Fyra vändor blev det visst.

Lastade ponnyerna och åkte in till ridhuset i eftermiddag. Jag blir så kluven då det gäller hur jag ska hantera Paulas humörsvängningar på hästryggen. Samtidigt som hon behöver så mycket peppning och stöd, så behöver hon ändå tillrättavisas när hon ger sin ponny tjuvnyp och ryck i tygeln, när det inte går som hon har tänkt. Jag blir frustrerad och vet inte riktigt hur jag ska handskas med det!

Ridning ska vara roligt. Det får aldrig ske på bekostnad av hästen. Utåt sett kanske jag tolkades som en hemsk idrottsförälder i eftermiddag... men balansgången mellan att tänka på vad Paula behöver och vad hästen klarar av, är svår. Utbrottet Paula var nära till i eftermiddag, fick mig till att överväga att stryka oss från helgens kommande tävlingar. Som sagt, ridning ska vara kul!

Nu i efterhand tror jag att Paulas frustration mest handlade om att hon vet att hennes humör påverkar ridningen negativt, och att hon inte just då klarade av att behärska sig. Att jag då påminde henne om detta gjorde henne bara än mer upprörd. Det är inte lätt att vara tonåring...

Extrainkallat styrelsemöte på klubben i kväll. Kände mig inte engagerad och peppad inför mötet. Vill slippa ha koll, vill slippa känna att jag måste. Men kan ändå inte sluta bry mig. En till häst till salu. Den snällaste av dem alla. Synd att hon är så krokig i kroppen.

Inga kränkande sms idag. Inga ifrågasättande och nedvärderande kommentarer på min blogg heller. Tack för det! Bittra och destruktiva utlägg klarar jag mig utan! :-)

Live life, take care - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar