måndag 13 april 2009

Gnäggelignägg

Nu är min prins äntligen hemma igen! Kände knappt igen honom i hagen där han stod, hängandes med huvudet och rufsig i pälsen. När jag ropade på honom syntes det att han kände igen min röst, men det var som om han tvekade "Är det verkligen hon..?" kändes det som om han tänkte. :-) Inte förrän jag stod bredvid honom i hagen insåg han att det var jag. Han började genast med att göra konster för mig; han bugade, gjorde kissande hunden och gjorde allt sådant vi brukar busa med i hagen.

Det syns att han varit på träningsläger för han har förlorat en hel del i hull. Tror han var lite välmående när han åkte, så nu är han kanske lagom..? Ovanligt att se honom så bara, tycker dessutom han verkar lite högre baktill. Växer han kanske?

Väl hemma har vi ägnat oss åt en massa pyssel. Har ryktat bort typ en ICA-kasse med vinterpäls, plåstrat om småsår och gett hovarna lite omsorg. Hovslagaren måste komma hit! Nu ska han få vila. Förhoppningsvis längtade han bara hem. Kan tyvärr inte träna inför körprovet, hoppas han hinner piggna till..? Annars får vi väl skjuta upp det här med avelsvärderingen.

Malin har kört Emil och Paula ridit Nypon hela vägen upp till Storliden. Perfekt träning för lilla Emil som verkligen behöver få upp sin kondis.

I kväll hade vi planerat att åka på tävlingsmöte på KDRF, men det blev så mycket åkande i dag så vi kände att vi inte orkade med det. Den klubben ligger långt framme när det gäller organisation och struktur. I kväll skulle det pratas om en policy för ekipage som tävlande för KDRF ska följa. Helt rätt tänkt! När man tävlar för en klubb så representerar man ju denna klubb utåt sett, i massmedia m.m. Det är ingen bra reklam för en klubb att ha tävlande (eller anhöriga till tävlande) som inte kan uppföra sig på en tävlingsplats.

Ha en fortsatt trevlig påsk! P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar