onsdag 1 april 2009

Är du dumtjurig..? ;-)

Personer med en god självbild har ofta ganska klart för sig vad man tycker och tänker om saker och ting. Dyker det upp en fråga som dessa personer inte har en åsikt om, så får man oftast svaret att de behöver tänka igenom det. Sådant gillar jag!

De är inte heller dumtjuriga ifall de redan skaffat sig en åsikt i en viss fråga, utan kan låta sig övertalas, ifall det framkommer fakta eller andra faktorer, som gör att de känner att de behöver ändra sin ståndpunkt. De ursäktar sig även ifall de i efterhand märker att de fattat ett felaktigt beslut, som lett till att resultatet inte blev som det var tänkt från början. De lägger inte heller skulden på alla andra i första hand, utan försöker fråga sig själva - vad gjorde jag för fel?

Med facit i hand, så känner man oftast på sig när man gjort något galet. Det är bara att lyssna på den där magkänslan, eller inre rösten... som maler på, tills man gör det den hela tiden har försökt säga. Då är det enkelt att hitta lösningar på det mesta!

De största hinder man måste överbygga är oftast en själv! :-)

Jag tror med säkerhet ,att många av dessa personer som är som jag nämnt ovan, har många som antingen älskar dem eller hatar dem. Det finns nog inte så många där emellan. De anvundsjuka, som önskar att de vore likadana som de jag skriver om - de hatar denna typ av människor! I deras ögon är de ett hot. De vill under inga som helst omständigheter umgås med dessa typer, eftersom de då sätter dem själva i dålig dager.

De som älskar den typen av människor som jag beundrar, de glädjs åt att det faktiskt finns den här typen av människor på vår jord, som på ett ödmjukt och ärligt sätt försöker vara rättvis, omsorgsfull och ansvarstagande. De beundrar dem på ett sätt som gör att de gärna försvarar dem inför andra, de känner förtroende för dem, för de vet att de håller vad de lovar.

Jag har två sådana personer jag känner så för, och jag är så innerligt tacksam för allt de gör. Inte bara för mig - utan även för andra! De hör till min Idol-lista och jag hoppas att jag kan fylla på den listan genom åren. :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar