fredag 17 april 2009

Möten i hästväg

Idag har jag haft en mycket intressant dag! Möte med kommunchefen och kommunalrådet samt vice ordf för kommunstyrelsen i Norsjö. Vi skulle diskutera klubbens ansökan om den 300%iga höjningen av det årliga driftsbidraget. Det blev ett väldigt givande möte som resulterade i en fortsatt utveckling av samarbetet mellan kommunen och föreningen.

Fortsatte dagen med ett annat möte med en förälder till en av klubbens duktiga medlemmar. Det var också oväntat givande och insiktsfullt. Många pusselbitar har fallit på plats idag och det känns som om en lösning är nära, på en arbetskrävande uppgift styrelsen har jobbat med under en längre tid.

Efter lunch blev det pappersarbete för att göra en nulägesanalys av det ekonomiska läget i föreningen samt för den närmaste framtiden. Inte förrän halv fyra i eftermiddag avslutade jag jobbet för NRK idag.

Efter middagen begav sig tjejerna ut på en skrittur med ponnyerna. Jag pysslade med min Farmarpojke och bestämde mig för en promenad i vagnen med honom. Blev förtvivlad när jag upptäckte att han krympt tre hål i bukgjorden på selen... Hela han har krympt och selen var för stor! När jag satt på kuskbocken kändes det som när jag körde honom som tvååring. Usch, hur ska han hinna hämta sig till nästa helg...? Tror inte vi kommer att åka... :-(

I morgon bitti, senast halv sex, åker jag och Paula i väg på säsongens första dressyrtävling med Nypon. Håll tummarna för att det ska gå bra! Nu måste jag bege mig ut för att packa alla saker vi behöver ha med oss. Tänkte knoppa manen på henne i kväll, så slipper vi det i morgon.

Ha det bäst - helst till häst! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar