torsdag 2 april 2009

Fler grannar

Blev du utsatt för något aprilskämt igår? :-) Jag missade det totalt! Brukar alltid försöka hitta på något fuffens den dagen, men i år glömdes det bort.


I går sattes kaklet fast på väggen vid spisen. Idag ska det göras klart. Jag har fått löfte om att kakling, fogning och att fläkten ska vara på plats innan fredag kväll. Vi får väl se...

Våra sommargrannar tog i år en vårvintersemester och kom till oss på Tallheden i går. Ungarna blev överförtjusta. De brukar alltid ta långa skidturer tillsammans i skogarna runt Tallheden, så det ser tjejerna fram emot.

Har gjort en jätteröjning i vardagsrummet och tokdammat av allt som samlat byggdamm o dyl. Skrivbordet fick sig en omgång och pärmar och papper ligger nu i fina högar och har sin plats i hyllorna. Alla idéer och projekt som behöver struktureras innan de framförs till andras beskådan, har fått en egen pärm. Slut på post-it lappar som ligger överallt. Nu blir det ordning!

I eftermiddag får vi besök från sociala. Vi ska utvärdera vårt arbete som kontaktfamilj och lägga upp en plan för framtiden.

Innan dess hade jag tänkt hinna färdigställa papperna till styrelse- och medlemsmötet som är i kväll. Tycker om att vara väl förberedd och påläst i det som ska diskuteras, men jag saknar en dagordning..? Har jag verkligen fått en, eller?

Där emellan ska jag genomföra ett personalmöte och hålla två handikapplektioner. Dagen i dag känns räddad med aktiviteter, bäst att sätta i gång! :-)

P o K!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar