onsdag 16 september 2009

Beslutet

Nu har jag bestämt mig.

Lite sömn rensade tankarna och svaret kom som en skänk från ovan. Det blir vare sig pest eller kolera. Det blir det som jag hela tiden predikar om här i min blogg: Att tro på sin egen kapacitet och på att positiva tankar kan fixa det mesta!

Ingen ska få skära i mig igen. Den oro och ångest ett sådant ingrepp skulle medföra, efter allt jag fått gå igenom, kommer inte att göra mig bättre nu! Min vilja och min höga önskan om att bli frisk, de gör mig frisk snabbare! Jag vägrar låta mig nedslås. Vid varje signal av smärta, som min kropp kommer att ge mig de närmsta veckorna, har jag funderat ut en strategi för att flytta, till något annat, mycket trevligare. Det kommer att göra mig frisk. Det vet jag.

Nu ska jag vila lite till. Nu börjar vägen mot Tillfrisknandet. Den är hyfsat lång. Lite krokig och backig, men långt ifrån omöjlig. Ingen fara. Allt ordnar sig... :-)

Take care, live life - be happy!

2 kommentarer:

  1. usch vad du skräms:( men om du nu bestämt dej så betänk vissa ställen du skall undvika ( där det vimlar av bakterier )
    *lagården
    *stallet
    *ridskolans smutsiga delar
    förlåt moraltanten jag vill att det ska läka och du blir frisk ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! :-)
    Oj, har varit på nästan alla de ställena redan idag... Ingen fara. Har full koll. (tror jag) ;-)

    SvaraRadera