söndag 6 september 2009

Pratat i nattmössan


Har kvar insomningstabletter sen min svåra tid vid min brors frånfälle för två år sedan. I går tog jag en av dessa tabletter. Ville verkligen få sova. Behövde få sova. En kvart brukar det ta innan effekten kommer och kroppen börjar vaggas in i djup, skön sömn. En timme gick utan resultat.

Min kära R har återberättat att jag tydligen hade väldigt trevligt under min insomningsfas, för jag skrattade gott, lade fram lösningar och teorier om både det ena och det andra, men sova det ville jag inte. Långt senare hade jag tydligen tagit mig en till tablett. Denna gjorde visst så att jag till slut däckade.
Visst var det skönt att äntligen få sova. Men jag tror inte jag gör om det. Tabletterna får nu åka tillbaka till apoteket. Sådant där kan ju bli farligt..! Tänk om jag tagit fler..? Uppenbarligen visste jag inte vad jag gjorde! Oj, så galet...

I morgon börjar älgjakten. Jag ska befinna mig på ett möte i Skellefteå kl. 10.30. Hade tänkt att jag ska fixa det. Men måste kanske ordna någon som kör åt mig. Frivillig chaufför - hör av dig! :-) Någon..?

Ha det bäst! P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar