tisdag 22 september 2009

Uppdaterat och projektplanering

Idag får jag betydelsefullt besök av folk från en myndighet i Skellefteå. Mötet är viktigt ur den synpunkten, att en del av min affärsidé, innefattar ett samarbete med denna myndighet.

Att "nätverka" är oerhört viktigt. Man skaffar sig kontakter och bygger broar över ´gränsland´. Allt för ofta får man vid inspirationsmöten och andra utvecklande träffar uppleva, att det finns jättemånga projekt och andra kreativa tankar, som istället för att samverka, dubbelarbetas parallellt.

Tänk om energin som förbrukas på att försöka hitta lösningar och strategier istället koncentrerades..?
Tänk om negativiteter som prestige och stolthet kunde läggas åt sidan och samarbete, resultat- och målinriktning istället kom i första hand?
Tänk om...

Nu har jag hittat en bra strategi för att hantera min smärta. Märker att jag nu börjar kunna flytta fokus till fler saker än att bara bli frisk. Tankarna och handlingarna jag gör för andra är en stor del av medicinen. Fick nu på morgonen en stort "kvitto" på att hårt, jobbigt men målmedvetet arbete, lönar sig. Kanske inget stort kvitto i andras ögon, men för mig betydde det mycket. Värmande ord i skriftlig form, från en man lyckats beröra... :-)

Har tagit mig i kragen och uppdaterat lite på min hemsida. Försöker förtvivlat lägga ut en film från en av Paula och Nypons tävlingar i sommar, men det är inte lätt när man bara sitter med ADSL´s lägsta hastighet. Två nya filmer på FP ligger iaf ute.

Är så stolt över att morgonrutinerna börjar funka här hemma. Med fyra ungar i åldern 9-13 kan verkligen kaoset infinna sig. När två av dem dessutom är tonåringar blir utmaningen än större... :-)

Här ser vi dock resultat av följande:

Ett barn som får beröm, lär sig att uppskatta.
Ungarna älskar att göra rätt. De upplever vår ärliga uppskattning när regler följs och ramar tolereras.

Ett barn som får uppleva rent spel, lär sig rättvisa.
Alla ungarna är lika mycket värda och behandlas rättvist. Konkurrensen mellan dem minskar när de får uppleva att alla blir sedda och älskade för den de är.

Ett barn som accepteras och möts med vänskap, lär sig att känna kärlek i världen.
Vi gör stor skillnad på beteenden och barnet i sig. Barnen blir alltid accepterade och problem med destruktiva beteendemönster jobbar vi fram lösningar för att komma tillrätta med. Äkta kärlek och vänskap, hjälper och stöttar, det märker vi att de lär sig. :-)

Ta hand om varandra, puss puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar