söndag 6 september 2009

Bli inspirerad!

Varje glad tanke, varje positiv gest och varje lycklig stund jag får uppleva ger mig kraft. Så tror jag att det är för de flesta! För tillfället försöker jag i det yttersta att hitta allt positivt, som kan hjälpa mig i mitt tillfrisknande.

Kom då på ett personlighetsdrag, som jag själv besitter och utövar så mycket och ofta det bara går, men även ett drag som jag gillar och uppskattar högt hos andra. Framför allt hos män... ;-) Nämligen Romantisk!

Det knasiga är att det sällan har varit de mest romantiska killarna som jag har dejtat seriöst. Utan det har oftare varit de där lite mer tafatta, som gärna velat, men inte riktigt vetat hur... Hade kanske tänkt att de skulle bli inspirerade av mitt överflöd när det gäller att visa kärlek och omsorg. Nu vet jag bättre. Det funkar ju inte riktigt så. Antingen har man det, eller så har man det inte. :-)

Med små och enkla medel kan man förgylla en annans människas dag. Eller liv med för den delen. När man väl börjar med de där trevande försöken att visa sin kärlek och uppskattning, så går det till slut av bara farten. Ett vänligt ord, en snabb kram, ett snällt sms, en blick som dröjer sig kvar, ett leende som utstrålar värme. Det behövs så lite...

Har du idétorka på vad du ska hitta på till dina nära och kära? Bli inspirerad! Om man följer tanken att göra något gott så kommer det oftast fler ideer. Positiv inspiration ska man fånga i stunden. De dalar likt höstlöven ner mot marken och ju fler man samlar på sig desto mer kraft får man. :-)

Men, vad gör man när mottagaren "stängt av"? När meddelanden och budskap kommer i retur - obesvarade? När ditt engagemang inte blir uppskattat och när den önskade responsen inte kommer..?

Man kan vänta.
Och vänta lite till.
Le och vänta ännu lite till.
Le, vänta ännu mer och försöka lite till.
Har man gjort allt ovan nämnt, så kanske man till slut bör rannsaka sig själv. Kanske.

Förhoppningsvis kommer man fram till att förlusten inte ligger hos en själv, utan hos mottagaren, som inte tagit sig tid till att se och höra Dig.

Själv så kommer jag att fortsätta att samla inspiration. Och goda vibbar! Har gott om dem runt omkring mig och det gör mig så glad...!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar