måndag 7 september 2009

Håll drömmar levande

Jag har så ofta skrivit om, att om man med rätt inställning och en positiv attityd tar sig an saker och ting, så ökar chanserna att lyckas lavinartat. Jag vet att det är så. För jag har provat att vara tvärtom!

Mina drömmar och visioner om vår verksamhet här hemma på gården är ständigt under luppen för min kreativa livssyn. Jag vill göra något av mina ideér. Jag tror på dem och vet att de kan funka.

Har ibland varit nära att ge upp. Känt att lasset varit för tungt att dra. Saknat bollplank. Någon som trott på mig till fullo, någon som respekterat och värderat de förmågor jag vet att jag besitter, och gett mig den där kicken jag behövt för att ta steget fullt ut.

Jag har hållit drömmen levande. Och gör det än.

En del behöver inte den där bekräftelsen från andra för att ta steget. Jag erkänner att jag behöver det. Har lärt mig att samarbete, gott samarbete, är gynnsamt och vinnande. Och jag vill va en vinnare! Varför göra något bara bra, när man kan göra det jättebra?

Vet att jag diskuterade med en mycket intressant personlighet i början av året om livet och allt vad det innebär. Kom i alla fall fram till, efter just det samtalet, att jag befann mig i fel "forum". Ungefär som att prata galoppombyten med en som är totalt ointresserad av hästar.

De människor som jag i dagsläget befinner mig i samma "forum" som, är lätträknade. (Blir lite rädd när jag tänker efter ifall jag verkligen visat dem den uppskattning jag känner, över att få umgås ibland...) TACK FÖR ATT NI FÖRGYLLER MITT LIV! :-)

Idag har jag åter blivit inspirerad. Fått sitta i helt rätt forum. Glömt bort mig totalt och aldrig vilat på hela eftermiddagen. Höll på att svimma vid middagsbordet... Har nu efter en kort stunds vila på rumssoffan konstruerat en sorts ställning för att kunna ha datorn ovanför magen, samtidigt som jag ligger och skriver. ;-) Har surfat och funnit mer inspiration på nätet. Nu ska jag sammanfatta lite av vad jag hittat. Men inte här. :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar