tisdag 29 september 2009

Renovering och längtan

I går började jag på att plocka ner delar av sommar-beteshagen. Skönt att kunna jobba ute lite lätt. R har kört med betesputsen där jag haft som mål, att hinna slå ner några stolpar till en, eller gärna två vinterhagar, innan det fryser till för mycket i marken. Med traktorns hjälp fixar jag nog det...

Våra ambitiösa grannar har påbörjat renovering av övervåningen i stugan. Det kliar i mina arbetsfingrar att få hjälpa till, och det ska bli så kul att få se resultatet av detta. I går övervann jag min hemska höjdrädsla och klättrade uppför stegen för att inspektera loftet. Det kommer att bli supermysigt där uppe!

"Familjelådan" har redan blivit succe´. Flera lappar ligger där redan och det ska bli intressant att se på söndag vad dessa lappar innehåller. :-)

På lördag kommer äntligen min Farmarpojke hem! Ska snart försöka bege mig ut i stallet. Vill börja plocka undan lite efter ungarnas månad i stallet. De har varit så otroligt duktiga på att varje dag stiga upp tidigt, släppa ut ponnyerna, mocka, bära vatten och utfodra. Att grejerna inte riktigt ligger där de ska och att sadelkammaren behöver en storstädning, det är helt acceptabelt efter deras insats!

Nu är kaffet klart. Ska ta tag det som står på dagens agenda strax. Bl a ska älgköttet malas till färs.

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar