onsdag 16 september 2009

Outnyttjade resurser

Vilken underbar dag det har varit idag! Har stått på knä i blomrabatterna och klippt ner de vissnande perennerna som förbereder sig för vintervilan. Lugnt och metodiskt har jag "jobbat". Njutit av varje litet klipp med sekatören, inandats doften av mossa från gräsmattan (som egentligen man inte borde vara glad över att ha, men som jag har varit idag) lyssnat på skogens ljud och känt den bitande höstvinden mot mina kinder.

Det har inte varit några större problem med att flytta tankar.

Smärtan har haft en annan karaktär idag. Såg stjärnor och kände mig svimfärdig vid bandagebyte. Fick snäll och duktig hjälp av grannen. STORT tack!

Haft två oväntade och glädjande besök idag. Båda fick mig att le stort och förgyllde min vardag lite extra.

Vår gamla, oanvända hövind har börjat fylla ett syfte igen. Planer har funnits på iordningställande av förrådsutrymmen, men just nu har det blivit en yta för pingisspelande. Nätet kom upp idag, i morgon ska vi fixa några bollar. Ungarna ser verkligen fram emot det!

Tankar som flyttas till något kreativt tar fart när det behövs. Nu måste jag bara börja dokumentera lite. Och få ordning på det här. :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar