tisdag 15 september 2009

Ge mig kraft!

Idag blir det inga äckel-päckel-bilder. :-) Skulle jag ta någon sådan bild skulle den tyvärr se lite värre ut än den förra, för nu glipar såret ännu mer.

Har varit på VC på förmiddagen och vare sig sköterskan eller doktorn ville ens röra i närheten av såret. De bara "gluttade" lite försiktigt i närheten, rynkade på näsan och ryggade tillbaka, konstaterandes att "Så DÄR ska det inte vara..." Nej men bravo, det har jag för länge sen förstått..! Suck...

Nu är jag hemma. Packar lite förnödenheter som jag ska ha med mig till Lasarettet. Nu lägger de visst in mig på kirurgen. Undrar vad de tänker göra med mig..? Med ett förtroende för sjukvården som var väldigt naggat i kanterna sedan innan, så känns detta INTE bra. Ångesten gör sig starkt påmind och jag undrar vars ifrån jag ska hämta kraft för att ta mig igenom detta.

Wish me luck!

P o K/ Vekå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar