lördag 19 september 2009

Glad över både det ena och det andra

Oj, vilken dag! Timmarna har sprungit iväg och det känns att man har tagit vara på tiden idag. :-)


Åkte till Kågedalen för att titta på FP´s första hopptävling idag. Han var så ooootroligt duktig och det syns att han och ryttaren Sofia har skoj ihop. Han är så modig och ambitiös, verkar tycka att "jaha, var det inte mer än så här..?" typ... Nedan syns de på prisutdelningen, eftersom de red en felfri runda! Stort grattis! :-)



Eftermiddagen har ägnats åt mjukbrödsbak i bagarstugan. Fick jättefin och trevlig hjälp av våra grannar. Vi avslutade med pizzabak och det känns i kropp och knopp att denna dag har varit speciell på många sätt och vis.

Har ju äntligen suttit bakom ratten igen. Frihetskänslan det ger över att nu veta, att jag kan ta mig någonstans utan att be om hjälp hela tiden, är stor. Tänk hur sådana små saker, som man tidigare bara tog för givet, kan få en till att bli så lycklig...

Sak nummer två som också gör att jag märker framsteg i mitt mående, är att jag klarat av att vara upprättstående en hel dag. Har inte vilat på hela dagen och känner mig inte svimfärdig för det! Bra va..?!

Nu däremot blir det soffläge en stund innan sängen hägrar.

Ha det bäst - helst till häst!

1 kommentar: