torsdag 17 september 2009

Snart helg

Miniglipan verkar inte fin. Jag kallar den så. Den lite mindre glipan i såret, som är bredvid den stora. Den stora glipans kött och hudkanter verkar hyfsat ljusa och fina, men den lilla bråkar med mig... Kanterna verkar grå/blå/röda och ömmar fruktansvärt mycket! Mer svullen är jag med. Fast nu har svullnaden flyttat sig, från den högra till den vänstra sidan.

I morgon blir det doktorsbesök igen. Suck... Ska äntligen få träffa läkaren som opererat mig. Har en hel del frågor till denne!

Haft värsta bak-ivern idag. Vårt hem har doftat nybakat hela eftermiddagen. Sockerkaka med ägg från våra egna hönor. Rabarberkaka med rabarber från vår egen trädgård. (trodde inte höstrabarbern skulle va så god, men det var den!) Avslutade med en fluffig och fin fläskpannkaka.

Förmiddagen fick jag trevligt besök av en kompis som erbjöd sin hjälp med div hushållsbestyr. Satte henne på lite gräsklippning. Tror det var hon som fick igång längtan efter nybakat i mig, för hon hade värsta goda bullarna med sig...! ;-) Kändes helknasigt att ha "hemhjälp" på det där viset, men vad tusan... jag behöver det ju! Tacksamheten är stor och skrivs in i mitt hjärtas loggbok. ;-)

I kväll har jag suttit på föräldramöte. Hade två möten att välja på. Ville inte missa detta. Blev positivt överraskad och otroligt glad över det engagemang och den goda viljan som lärarna utstrålade. Känner stort förtroende för Norsjös Lärarkår och skickar med stolthet och glädje mina barn till denna skola. Välorganiserat, strukturerat, god stämning och Det, med stort D... Känns super!

I en och en halv timme, som detta möte tog, hade jag inte ont någonstans. DET är bra betyg!

Hoppas jag får positiva besked i morgon. Behöver verkligen det...
Mitt sår, som för några dagar sedan visserligen var helt öppet och otäckt att titta på, har ändrat karaktär. Från att bara ha varit fult, till att bli både fult och äckligt samt väldigt, väldigt ont. Jag kommer att bli en mästare på smärthantering.
Fatta glädjen jag kommer att känna dagen jag vaknar och kan säga att: Jag är smärtfri! Med de tankarna i huvudet. Och med det målet i sikte, ska jag nu krypa i säng. I natt SKA jag sova.

Ta hand om varandra... P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar