lördag 12 september 2009

Lokal dressyr med FP


Sofia och Farmarpojken debuterade tillsammans idag i tävlingssammanhang. De deltog i lokal LB:1 och red hem fin-fina 160p vilket gav 55,17%. Jättebra jobbat! Poängen gav en femteplats, bara några poäng från placering, av elva startande i den klassen! Oj, vad jag saknar min fina kille... Klarade inte av att gå fram och hälsa på honom idag. Var rädd för att han skulle "buffa" på mig och min onda kropp. Men han verkar må gott och ha det bra. Det är viktigast!

I dag har jag varit på lasarettet - igen! 11 dagar efter operationen, då ska inte såret glipa, ömma och vätska sig som det gör. Fick andas in lustgas medans de öppnade mitt sår igen. Härlig känsla at få sväva iväg på bulliga, små lulliga moln i lustgasens dimma. Märkte knappt hur de hårthänt pressade ut 1/2 dl varblandat blodkoagulat ur mitt sår på magen. Sen kom naturligtvis smärtan tillbaka. Nu säger de att det SKA bli bättre, men det kommer att ta tid... Ärret kommer nog inte att bli så vackert heller, med tanke på hur det glipar.

Ombandagering och noggrann tvättning 1 ggr/dag. Återbesök senare i veckan. Mer medicin.

Varför blev det så här..? Bad sköterskan och läkaren om uttömmande information och får hela tiden till svar att allt bruuuukar gå bra, bara otur att allt blev så här. Några blodkärl som missades att brännas vid buköppningen har orsakat den stora boldkoageln, men annars vet dom inte... Blä! :-(

5 ggr var de tvugna att sticka mig i armen, innan de hittade någonstans de kunde tappa mig på ännu mera blod för ännu fler provtagningar. jag som alltid brukar vara så lättstucken! Min kropp har nog verkligen börjat protestera mot sjukhusbesöken! :-)

Nu e jag hemma iaf. Fortfarande lite omtöcknad efter dagens bravader, men hoppas verkligen på att allt vänder nu. Kom ihåg någonstans jag läst ett passande ordspråk:

Smärta är oundvikligt, men lidande är valfritt...

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar