söndag 29 mars 2009

Bad och kvalité

Tog med mig alla busungar till badhuset för lite sanering och bus i vattenmiljön. Det var riktigt trevligt! Passade på att simma ett lämpligt antal längder och relaxade en bra stund i bubbelpoolen - jätteskönt!

Ungarna hade skoj och blev lämpligt trötta och hungriga efter besöket. Önskar att man kunde ladda batterierna lika fort som de gör: Lite fika, fem minuter i soffan - sen är det full fart igen.

Nu har de självmant gått ut i ladugården för att hjälpa till med utfodring o dyl. Så var det med den saneringen... :-)

Har inte haft någon ork till kökspyssel idag. Har suttit med pappersjobb och bombarderat mina styrelsekamrater med mail kring frågeställningar m.m. De måste märka av när jag är borta. Undrar hur många mail jag skickar dem varje vecka..? :-D

Har en massa idéer kring verksamheten som jag måste få ner på papper som riktiga förslag. Det bara bubblar i huvudet av lösningar, åtgärder och projekt vi borde ta tag i. Det är likadant här hemma. Har massvis med saker jag vill göra, men jag har bara två händer och en kropp... och min kropp säger: VILA! :-(

Hjärta och hjärna samarbetar inte för tillfället.

Passionen jag har i de projekt, människor och djur jag brinner för, är lite för stark ibland, tror jag. Det finns ett ordspråk som säger: Där passionen gått in, har förståndet gått ut. Och det stämmer väl..? :-)

Ska försöka samla kraft till att acceptera att jag kan inte göra allt jag vill.

Bättre med kvalitet än kvantitet, visst?

P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar