söndag 22 mars 2009

Dressyrträning och blompyssel

I går kväll kom Farmarpojkens tränare hit. Kurs på KDRF igår och idag på NRK. Såg första avsnittet av nya Robinson och fastnade sen i en massa hästprat. Då brukar tiden gå fort och det blev en ganska sen kväll. :-)

Malin red Emil kl. 8 och Paula passet efter. Det gick så otroligt bra för dem båda. Nu ser det nästan ut som när Nypons förra ägare red henne. Paula har förbättrat sin ridning otroligt mycket denna vinter! Malin var riktigt modig idag och fick bra fart på Emil. Hon fick göra passande koordinationsövningar som krävde att hon aktiverade sin hjärna ordentligt. :-)

Strålande solsken idag. Flickorna är ute och åker lite skoter. Jag känner mig hemskt trött och har svårt att komma i gång på riktigt idag. Steg upp kvart i fem, men det känns ändå som om jag inte fått så mycket gjort än i dag. Har plockat fram blomjord och en massa krukor, så nu ska mina stackars krukväxter få lite omsorg.

En del av blommorna som jag har är riktigt gamla. Två stycken är mer än tio år. otroligt att de lyckats hänga med så länge. Pyssla med blommor och trädgård älskar jag. Har bara försummat det intresset. Det måste jag göra något åt!

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar