söndag 22 mars 2009

Det är aldrig tyst numera...

Det tog nästan halva dagen att sätta om alla blommor. Passade på att duscha av dem en massa damm och delade på de som vuxit sig för stora. Så nu har jag ännu fler blommor att pyssla om. :-)

En intressent på en av klubbens hästar ringde idag. Ville komma och titta samt provrida på en gång. Hon hade en snäll b-ponny som hon ville låna ut som hon tog med sig, så att vi fick titta på och prova den. Ponnyn var jättesöt och supersnäll. Blir nog en perfekt barnponny på klubben. Förhoppningsvis köper hon ridskolehästen, vi måste bara besikta den först.

I morgon kommer vitvarorna och bänkskivan till köket. Äntligen! Hoppas att vi har ett fungerande kök innan helgen!

Har ju tidigare beklagat mig över värk i mina käkar och ont i tänderna. Det är inte vanlig tandvärk, utan känns mer muskulärt på något vis. Den senaste åkomman jag dragit på mig är öronsus. Uppmärksammade detta när jag var så hemskt förkyld, men då trodde jag att det var relaterat till själva förkylningen.

Nu är snuvan borta, men öronsuset består. Googlade lite på Tinnitus och hittade info om, att om man lider av att man nattetid pressar samman sina käkar, så kan tinnitus uppstå. Orolig sömn, stress o dyl kan orsaka bettbekymmer som i sin tur skapar andra följdsjukdomar. Måste åtgärda problem ett, innan problem två och tre kan försvinna... Usch, måste väl beställa en tid hos tandläkaren för bettskena-inprovning... blä!

Sov gott, det har jag tänkt göra! :-)
P o K

2 kommentarer:

  1. HEj
    Ta tag i dina öronsus direkt. En bettskena är toppen.
    Men du kanske också vet att tinnitus kan uppstå i stresssituationer och utbrändhet.
    Åsa Andersson

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! :-) Jag ska beställa tid hos tandläkaren, helt klart!
    Sörjer att tystnade numera är besvärande, eftersom det är då suset hörs mest... :-(

    SvaraRadera