lördag 21 mars 2009

Ridsportgala

Fick ett speciellt brev med posten igår. Det var inrullat i hård, genomskinlig plast med sidenband, glitter och stjärnor. Fick inte riktigt klart för mig ifall det var till ridklubben eller till mig personligen, men jag hoppas att det är till klubben. Avsändare var Västerbottens Ridsportförbund och första raden löd: "Grattis, du är nominerad!"

Nästa helg har förbundet sin ridsportgala i Umeå och nu har jag en extra anledning att åka dit. :-). Det framkommer inte till vad vi är nominerade till, men någon av de tolv kategorierna måste det ju vara. Jätteroligt och en varm klapp i ryggen för allt arbete man lägger ner...

Har haft en sådan underbar förmiddag. Har mer och mer lärt mig att stanna av och inte rusa genom dagarna. Visst får jag tänka mig för hela tiden, men det går så mycket bättre nu. Vill ju bli frisk, har så mycket som jag vill klara av och hinna att göra, och det går ju inte om jag inte tar mig tid till att bli frisk först! Jag är skyldig min familj det! Och mig själv...

Idag har jag och min kära R suttit länge och bara småpratat över kaffekoppen vid köksbordet, fantiserat om småprojekt vi vill göra här hemma på gården och saker vi vill göra med barnen.

Uppskattar samtal man får uppleva med människor när tystnaden är lika talande som orden. Blickar och leenden säger mer än det som kommer ut ur våra munnar. Kroppsspråket talar sitt tydliga språk.

Fick igår höra att min Farmarpojke sköter sig exemplariskt. Det går framåt för dem i ridningen och nivån de ligger på är ganska hög för en fyraåring. Måste börja kolla upp övernattning i Boden när vi ska dit i slutet av april. Någon som har tips på något vandrarhem eller liknande?

Måste bara få visa en härlig bild som Jessica Eklund tagit på Paula och deras shettis Nicke. Visst är dom söta..?


Ha en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar