söndag 8 mars 2009

Tomt

Min guldklimp 090306. Fotograf: Malin

Fy, vad tomt det var i stallet i morse! Min Farmarpojke är på träningsläger. Hoppas han trivs! Jättefint stall med 11 boxar och ett gudomligt, vackert, fräscht och nybyggt ridhus. Hästkompisar och en duktig tränare. Kan bara bli bra... Känner mig trygg att ha lämnat honom i Idas händer för några veckor framöver, men självklart är det tomt.

Foxie var inte redo för att bli mamma ännu. Det är nog för tidigt i löp-perioden, ska prova åka dit igen med jämna mellanrum så får vi se ifall tycke uppstår.

Idag sätter Paula sig på tåget för att i morgon förmiddag äntligen komma hem. Usch, vad jag har saknat henne. Tydligen ska hon ha färgat håret. Hmm, undrar vilken färg..?

Malin har sovit hos mormor i natt. Hon är nog den som har saknat Paula mest. Ingen att leka med, säger hon. Bara storasyster, Alexander och kusin Oskar duger. :-) Hon ville inte följa till Åsele igår. Jag förstår henne. Inte roligt åka bil fram och tillbaka. Bättre vara hos mormor och bli ompysslad.

Underbart med barnfri tid oss vuxna emellan. Varför gör vi inte sånt oftare? Nykär efter 11 år tillsammans - skoj! :-)

Idag blir det mera köks-stök, lite pyssel med ponnyerna och R är sugen på en skoter-tur. Har även uppdaterat lite på min hemsida, titta gärna in där...! :-)

Ha det bäst! P o K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar