tisdag 10 mars 2009

Vill verkligen sova

Det är lönlöst! Det går inte att sova!!! Det spelar ingen roll hur trött jag är, sömnen vill inte infinna sig. Skulle jag råka slumra till så tar det inte länge innan jag vaknar igen. Vad kallas den? Rem-sömnen? Visst är det den som är djupast? Den man verkligen behöver? Eller...?

I går ringde jag min läkare och bad om sömn-tabletter. Det skulle ta ett tag att kollas upp. Undrar hur länge? Innan dess är jag väl en zombie. Ska prova på självmedicinering i kväll. Brorsan vet jag menar...

Min täppta näsa svider av all näs-spray. Hittade nåt naturläkemedel mot svullna slemhinnor i svalg och bihålor, provar några piller så får jag väl se om det hjälper. Snart håller jag på att ha proppat i mig både det ena och det andra, så summan av kardemumma torde väl bli ingenting. Det tar säkert ut varandra! :-)

Idag har hon förresten bara ringt fyra gånger. Hon som är min största energi-tjuv. Blir galen av att inte veta hur jag ska bete mig för att få vara i fred, utan att det ska misstolkas... EN veckas andningspaus, snälla ge mig åtminstone EN veckas lugn och ro! Då kanske jag hinner landa och ta åt mig av den välmening som ligger bakom alla samtal, men som just nu bara känns som förmaningstal! (skrev om detta den 14:e feb)

På tisdag nästa vecka ska jag träffa läkaren igen. Nya test. Varför känns det som om de inte kommer att vara bra igen? Jag skyller på förkylningen. Behövde inte den just nu... Ligger med långkalsonger, långärmat och tjocksockar under täcket. Hur sexigt är det? Fryser som en... en... vinterbadare efter ett dopp i hålet i isen. (Tänker på Måns Zelmerlöv efter hans dopp när han besökte Skellefteå vid deltagandet i Melodifestivalen i år). :-)

Har värk i tänderna med. (Oj, vad jag gnäller!) Inte "vanlig" tandvärk, utan mer som om man tuggat på för gammalt tuggummi en hel dag, och har träningsvärk i käkarna. Det kanske är där jag har ont? Inte alls i tänderna? Känner en person som är tvungen att sova med brygga om nätterna pga tandgnissling och ständigt ihopbitande av tänderna. Kanske det är nåt sådant jag pysslar med, som gör att jag inte kan sova..?

Nå väl, nu har jag skrivit om typ ingenting och min självmedicinering verkar fungera ovanligt dåligt, måste nog ändra taktik om jag ska få sova något överhuvudtaget i natt...

Lägger mig en stund på soffan för att inte störa min R med mitt snurrande.

Puss, puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar