torsdag 5 mars 2009

Lägesrapport


Så här ser det ut i köket för tillfället. Idag eller i morgon ska det tapetseras. Ska hämta kaklet idag, men det kan ändå inte sättas upp förrän bänkskivan är på plats. Och den kommer med vitvarorna - tidigast om en vecka...
Hade en släng av längtan efter att få baka igår. Fantiserade om doften av nybakta bullar, kall mjölk och en fluffig, hemmagjord jordgubbsrulltårta med en klick vispad grädde. Mmm va gott!
Skulle kunna skriva ett långt inlägg om hur hemskt dåligt jag mår och om hur min kropp värker, men det har jag inte tänkt göra. Är fast övertygad om att vi med positiva tankar kan styra vårt mående till det bättre. Jag svimmade nästan i stallet i morse - ok, men det var bara nästan, jag sitter ju här nu... det kunde ha varit värre! Mina ben känns fyllda med cement - ok, men resten av kroppen känns bra! Jag svettas och får andnöd vid minsta lilla ansträngning, ok, men jag andas självmant i alla fall....
Det finns alltid någon som har det värre!
Det kan bara bli bättre!
Det måste det bli...

2 kommentarer:

  1. Men lilla du, finns det inte nått du kan göra för att må bättre?
    Ska det vara så här?
    Jag lider när jag ser hur du mår!
    KRAMAR I MASSOR

    SvaraRadera
  2. Jadå! Det kommer att bli bättre. Ge det lite tid bara, låt kroppen hämta sig i lugn och ro. Du vet, var sak har sin tid. Vare sig vi vill eller inte. ;-) Ibland får man bara finna sig i saker och låta allt vara. Lite go with the flow. Fundera bara ut vad du ska lära dig av allt det här jobbiga. Det vänder snart. Håll ut.

    //J

    SvaraRadera