fredag 20 mars 2009

Hur är du som idrottsförälder?

Har haft en städar-dag idag. Äntligen finns plats för hela hörnsoffan i vardagsrummet. Halva soffan har vi varit tvugna att ha på altanen, eftersom vardagsrummet varit fullt med köksgrejer.

Vi satte golvlister i halva köket i går kväll, så nu går det faktiskt att möblera där. :-)

Resten av dagen har gått åt till att uppdatera lite hemsidor, bokföring och annat pappersjobb jag skjutit framför mig. Nu har jag bara lönerna kvar, sen är allt klart!

Har fått sova riktigt bra de senaste nätterna. Minskade min ordinerade dos med en tablett, efter att ha gått i dvala en hel dag när jag tog full dos. Klarar mig fint nu och sover bekymmersfritt! Nu kanske kroppen kan få den ro den behöver för att bli frisk!?

Har köpt Paulas födelsedagspresent idag. Törs inte avslöja än vad jag köpt... :-) Tror och hoppas att hon kommer att bli glad.

Hittade en film på Youtube där Nypons gamla ägare rider henne. Det var jättenyttigt för Paula att se, och hon har nu fått ny energi och motivation till att träna vidare med sin känsliga ponny.

Att stötta och hjälpa tjejerna i deras sportutövande är verkligen roligt och utmanande. Jag har varit med om alla sorters idrottföräldrar och tror att jag har lärt mig hur jag INTE ska vara mot mina barn när det gäller deras idrottande. Det finns idrottsföräldrar man skulle vilja lyfta i öronen och bära ut, men det finns även de som finns där som det stöd som ungarna behöver.

Jag själv har väl pendlat lite fram och tillbaka i dessa roller, men kan med gott samvete erkänna att jag blivit mycket mera medveten om hur mitt uppförande påverkar ungarnas prestationer. Detta lär man sig mer och mer om hela tiden, och jag märker så lite som egentligen behövs för att stjälpa ett barns idrottsutövande.

Ha nu en trevlig helg!
P o K

2 kommentarer:

  1. Har ju varit på sista ULK:en i helgen. Vi snackade om horsemanship och om vi hade någon speciell förebild inom hästhantering osv. Tänkte bara berätta att du var(är!) min förebild! Du sätter alltid hästarna först, är alltid lugn, och det viktigaste verkar alltid vara att hästen tycker att det är kul och trivs. Ville bara säga det:)

    Ha det bäst!! Kram från Sofia

    SvaraRadera
  2. TACK! Ooo va roligt att höra, får nästan en glädjetår i ögat! :-)Länge sen man fick höra så snälla ord. Tycker hemskt mycket om dig Sofia, men det vet du nog... ;-) Ha det bäst - helst till häst!

    SvaraRadera