lördag 28 mars 2009

Bajskrig

Min Farmarpojke är i gång igen. Skadan verkar inte ha varit så allvarlig - tack och lov..! Nu hoppas jag att jag kan andas ut, och se fram emot att snart få se någon filmsnutt på hur det går för dem. Saknar honom så hemskt mycket...

Ungarna påbörjade skitgörat med att rensa hos fåren i går. Oj, vad de kämpade! När de är så många som hjälps åt så går det riktigt bra. När de skulle mocka i stallet hade de dock roat sig med att ha bajs-klumps-krig. Hästbajs har ju en lämplig form och storlek för att kunna användas som kastverktyg, och väggarna var i går vackert dekorerade, med bruna bajsklumpar i olika dimensioner. Glädjen de upplevde när de roade sig med att utföra detta hyss förtogs nog, när jag bittert beordrade dem att städa bort efter sig... :-) Busungar!

Idag följer de R till en annan bonde för att hämta hem ett gäng småkalvar. På den bondgården har de en robot som mjölkar korna, så de var väldigt förväntansfulla över att få se hur det går till.

Tänkte fortsätta med städ- och sorteringsjobb efter köksprojketet, mellan utfodringarna av alla personer i vårt hushåll denna helg. Tiden springer i väg och jag tycker dagarna går alldeles för fort. Det krävs en del planering av måltiderna då man bara har en kokplatta att tillgå. Till lunch i dag får det bli våfflor med sylt och grädde. Det har ju nyligen varit våffeldagen, visst?

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar