onsdag 11 mars 2009

Ny taktik!

Idag försöker jag med en ny taktik. Ska arbeta mig fysiskt trött. Håller alltid på mycket fysiskt, men idag ska jag ta i lite extra. Då kanske jag får sova i natt?

R hade sovmorgon i morse. Åkte sen och plogade. Så jag har ensam gjort ladugården, stallet och andra div. göromål ute på gården. Det flimrar för ögonen och svetten rinner, men trött är jag inte ännu...

Har hunnit va förbannad på en som släppte lös sin hanhund (som ju genast blev väldigt kär i Foxie) helt utan uppsikt och utan koppel. Naturligtvis kunde ju inte denne veta att Foxie var i löpen, men nonchalansen, axelryckningarna och suckarna som utdelades när jag vänligt men bestämt bad om att hunden skulle stängas in, talade sitt klara språk. Fick t o m höra en kommentar om att "Du kan väl ta in Foxie i stället!" Hmm, vem är det som bor här? Vem var det som var besökare på gården? Vem borde ha sin hund kopplad, eller åtminstone ha frågat i fall det var ok att släppa lös sin hund? Jag tycker INTE det var vi...

Min hals känns som ett öppet sår, kanske jag borde få göra ett streptokock-test... det kanske behövs antibiotika? Näsan rinner och har hunnit bli sårig. Usch. Ska nu ta och hoppa in i en varm dusch, äta en god lunch och sen ta en lång promenad.

2 kommentarer:

  1. Lilla lilla konka...
    Jag är med dig i tankarna varje dag.
    Försöker skriva här...2ggr tidigare har jag haft tur och kommit med. Hoppas du ser detta.
    Konka du måste ta det lite lugnt, rädd om dig juh!!!
    I morgon så skall jag ta mina stygn tänk vad tiden går..2veckor sen operationen. Ha det så jätte bra och hälsa din goa familj som jag vet du älskar så mkt.
    Finns här för mig när du vill.
    Love you kramar din Konka.

    SvaraRadera
  2. Mmm, å jag hos dig Linaaa. Lycka till i morgon!
    Bamsekramar från mig. Love U 2. Puss monnen. :-)

    SvaraRadera