tisdag 10 mars 2009

Mycke nu...

Puh, vilken dag det var igår.... Monterade köksluckor hela förmiddagen. Elektikern kom till slut efter lite detektivarbete med att lokalisera honom. Idag kommer målaren. Har rivit det sista av tapeten nu på morgonen.

Satt halva dan (kändes det som) i telefon med ridklubbs-bestyr. Jurister, revisorer, anställda och övrigt häst-folk. En av klubbens revisorer kom på hembesök i går kväll. Jobbiga - men intressanta diskussioner fördes!

Åkte med Foxie till hennes kille för parning igen. Nu var hon betydligt mer intresserad, men ville inte riktigt bjuda till. Ska prova igen i eftermiddag! :-)

Paula kom hem i går. Som ett vandrande lik efter att ha haft sittplats från Borås på tåget. Stackars gumman... Bäddade i säng henne och lät hon sova halva dan. Sen pysslade hon med Nypon och Chama (katten) som verkligen saknat henne.

Malin var överförtjust över att storasyster äntligen kommit hem. Hon öste lovord över Paula och kunde inte sluta med att helhjärtat säga hur mycket hon saknat henne och älskade henne som syrra. "Syskon ska man va rädd om och vårda", ord från en nioårings mun... :-) Paula blev nästan generad och visste inte riktigt hur hon skulle bete sig med så många superlativer haglandes över sig. Underbara ungar...

Hade en underbar kväll med min R igår. Har blivit som tonåringar igen och kramas nätterna igenom. :-D I natt tyckte dock R att jag var på tok för varm. Hade rinnsnuva och retningar i snoken igår. I natt kom febern och nu är jag rejält förkyld. Förbannat! Aldrig får man känna sig fräsch, pigg och kry! Skulle vilja krypa i säng nu sen ungarna åkt till skolan, men jag har ju så mycket att göra... suck...

Måste vara och inhandla taklister och få de målade innan de ska sättas upp efter tapetseringen. Har inte förberett mig för styrelsemötet på torsdag ännu och inte heller för mina ridlektioner denna vecka. Få se nu, det är ju i kväll! Ops...

Måste gå nu. Kramiz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar