torsdag 8 januari 2009

Bergstopp sökes

Nu börjar äntligen vardagen om! Ungarna till skolan och rutinerna tillbaka. Konstigt nog saknar man detta när ledigheten blir för lång. Detta jullov har känts oändligt långt. Vi har hunnit med så mycket, men ändå känns det som om vi inget gjort - helknasigt! Motsägelsefullt, jag vet... men det är så det känns!

Det bittra kylan gör att man inte kan vara utomhus i den omfattning man önskar och det gör mig lite rastlös. Har bestämt mig för att åka bort ett tag. Vet inte riktigt vart ännu, eller hur och när. Ska lösa det - snart. Familjen behöver få klara sig utan mig ett tag och vice versa. Tidigare kunde jag "landa" här hemma mycket bättre, men det är så svårt nu för tiden. Arbetet och alla måsten hopar sig och jag känner mig klämd och instängd, kan inte andas...

Vill verkligen få vara i fred ett bra tag. Sitta på en bergstopp någonstans och njuta. Eller kura framför en öppen eld med en bra bok i famnen och en mysig filt på axlarna. Vill komma tillbaka med nya krafter och ny insikt. Vill vara frisk. Mmm, det blir bra!

Ha en bra dag, love U...

2 kommentarer:

  1. Du kan väl åtminstone ramla inom på en bit mat (lovar laga något snällt för din mage) om du åker på detta hållet. ;-)

    SvaraRadera
  2. Konkaaaa hohoho...Åka mig fall jaha de sa du. Puss monnen love you.

    SvaraRadera