torsdag 1 januari 2009

Den lilla röda bilen

Trots en i stort sett nykter nyårsafton (nåt glas vin och lite skumpa) så vaknade jag ändå med en hemsk huvudvärk. Skyller det på byte av säng (vi sover nu i våningssängen eftersom sovrummet är som det är...) Men jag tycker ändå att det var mysigt, att kura ihop sig i en 120 cm säng med endast ett täcke att dela på. Nästan som i ungdomens glada dagar när man nyförälskad kunde ligga tillsammans i en 80 cm säng! Min kära man, som är hemskt varmblodig, tyckte det blev varmt och trångt och myste inte alls så som jag gjorde... :-) Jag som jämt fryser tyckte det var perfekt att slippa tjocksockarna för en natt!

Idag har jag och tjejerna varit i ridhuset och tränat lite med ponnyerna. Hade med mig "K" som hjälpte till att mocka ridskolans boxar och städade lite på anläggningen. På vägen hem efter vår smala vinter-grusväg fick vi möte med en röd liten personbil. Jag upptäckte tidigt att föraren vare sig höll ut eller saktade ner farten. Jag höll ut så långt jag kunde med hästtransporten och valde att stanna för att släppa förbi personbilen, innan släpet skulle skära ner i diket. 5 meter innan mötet började vi alla i bilen hojta högt och hålla oss för öronen. Den lilla röda bilen skrapade längs hela sidan på min bil och körde rakt in i skärmen och däcken på hästtransporten. Tror ni den lilla rösa bilen stannade av...? Nej då, den fortsatte bara sin färd längs efter vintervägen.

I vårt lilla samhälle känner vi ju nästan till alla och så gör jag även med denna förare. Har förgäves försökt få kontakt med honom, men gör väl ett nytt försök senare i kväll.

Så tokigt det kan bli... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar