tisdag 27 januari 2009

Köksprojektet börjar ta form


I morgon bär det av till Skellefteå. Farmarpojken ska få sina tänder raspade. Ska även göra ett besök på någon lämplig affär för att få hjälp med ritning av det nya köket. Kanske ta någon offert på köksinredning, vi får se... Önskar verkligen att jag kunde känna ett större engagemang för detta projekt. Nu märker jag tydligt hur betungande allt känns, när man måste ta tag i ett projekt som har tillkommit av sig själv. Vattenskadan var absolut inte planerad...

Måste få hjälp med att mäta upp köket ikväll, undrar var jag har min kära man..? I morgon kommer de även från försäkringsbolaget för att inspektera, undrar hur det kommer att gå..? :-S Har varit i kontakt med en lokal hantverkare idag som lovat att ta sig an projektet. Tydligen så märker de oxå av lågkonjukturen - trots rotavdraget på 50% som de försöker locka med. Men det är ju bra för oss, då kanske de kan fixa köket snabbt om de inte har så mycket annat att göra..

Malin och Emil i somras

Jag och Malin åkte med Emil till ridhuset och tränade lite körning direkt hon kom hem från skolan. Det gick fantastiskt bra! Ryggningarna sitter där snart och Malin tränar dressyrprogram för fullt. Duktiga lilla Malin... Hon var så entusiastisk och glad efter träningen och ville ta in tömmarna inomhus för att träna att hålla i både pisk och töm samtidigt. Det är svårt även för en vuxen att balansera den långa körpisken, så klarar hon att manövrera den genom ett helt dressyrprogram - så gör hon det bra med sina små händer! :-)

Åkte sen hem, bytte häst och tog med mig Paula och Nypon tillbaka till klubben igen. Lät dem träna på egen hand medans jag höll teorilektion för mina elever. Teori har ofta varit ett "tråkigt" moment på klubben som eleverna gärna hoppat över. Nu har vi bestämt att köra stenhårt var femte gång med teori, och jag tror absolut att mina elever förstod vikten av att kunna häst även vid sidan av ridningen också, efter dagens pass. Hoppas de ser fram emot nästa lektion lika mycket som jag!

Paula red Nypon lite försiktigt igår - barbacka! Det gick jättebra. Paula har aldrig riktigt kunna rida igenom Nypon ordentligt barbacka tidigare, då hon är så svår att sitta på med sina stora gångarter - men det gick riktigt bra! Tydligen gick det ännu bättre idag med sadel inne i ridhuset och Paula var mer än nöjd! :-)

Nu håller Malin på med sitt vanliga kvällsfika. Hon steker ägg. Hon har den senaste tiden börjat exprimentera så att det blir omelett-aktigt med lite färska kryddor och skinka m.m. Hon är så duktig med stekspaden och på att knäcka ägg! :-) Borde filma henne...

I morse steg förresten Paula upp just efter sex för att hinna göra en skinksallad som hon ville ha med sig på dagens utflykt på skolan. Blev så snopen när hon ringde mig tidigt när jag var i stallet, och frågade om hon fick ta kasslern från frysen till salladen. Gud vilka duktiga ungar jag har! Är en stolt mamma idag - också! :-D

Ha det bäst - och lova att ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar