torsdag 29 januari 2009

Carpe diem

Tack för alla uppmuntrande kommentarer jag får ang. min hälsa! Omtänksamt och glädjande! Tänker ofta att jag lever lite självdestruktivt och i ett alldeles för högt tempo, men vet inte riktigt hur jag ska bromsa..? Trivs med att ha mycket att göra, vill ha ansvarsuppgifter och känna att min insats här i livet gör någon verkan.

Försöker ta vara på tiden man fått tilldelad och nyttja varje minut, varje sekund till att leva! Är så hungrig på livet, det finns så mycket att göra, så många människor som jag vill uppleva, så många platser att upptäcka och så många känslor jag vill känna. Låter inte vardagen fördunkla mitt sinne, utan vill och strävar hela tiden efter nya mål och nya utmaningar. Ju svårare och mer komplicerade de är - desto intressantare i mina ögon! :-)

Besökte en köks-expert-firma i Skellefteå i går. De ska kostnadsfritt göra upp ett förslag på utformning av vårt nya kök, samt lämna en offert. Satt och pusslade med Ikea´s home-planner-verktyg i går kväll, men blir galen av alla smådetaljer man måste tänka på. Nej, det är bättre att de som är experter i detta område (och har intresset!) får utforma vårt blivande kök efter våra önskemål. Vill inte ta tag i detta. Egentligen borde detta om något, vara en utomordentligt bra utmaning för mig som alltid söker "problem", men konstigt nog känner jag inte för det..?

Idag har jag typ tusen saker att ta tag i, har börjat med de jobbigaste som snart är klara. Nu ska jag fortsätta så jag hinner innan denna dag är till ända. Ha det gott!

Live life - be happy!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar