torsdag 22 januari 2009

Skitgöra

Febern har gått ner för Paula, och inga kräkningar i natt - skönt! Kände mig hemskt risig i går kväll och trodde utan tvekan att jag själv skulle insjukna i samma som henne. Jag hoppas att jag klarar mig från det.

Vi låg vakna länge igår, stötte och blötte köks-frågan fram och tillbaka. Ingen i familjen känner sig så hemskt entusiastisk över det här med renovering i köket, men vi har ju liksom inget val just nu... Ska golvet liks rivas upp är det väl lika bra att göra allt ordentligt. Med tanke på att ingen av oss har något direkt behov av att vara med i toppen av heminrednings-hysterin, så funderar vi mer praktiskt än estetiskt.

Laddade hem programmet från IKEA i går kväll. Men upptäckte att jag har för litet intresse av att ta tag i det där. Tror bestämt vi kommer att låta någon annan bestämma. Någon fackman, som vet vad som blir bäst funktionellt, ekonomiskt och långsiktigt. Känns bäst så. Minst problem (förhoppningsvis!).

Nu ska jag, efter dagens tredje kaffekopp, dyka in under källartrappen. Vår katt har i vinterkylan blivit hemskt bekväm och hittat en ny toalett där. Bredvid hennes ordinarie kattlåda. Det luktar hemskt och jag får kväljningar av att gå förbi där. Måste fixa det. Paula brukar va jätteduktig på att städa efter katten, men det känns inte ok att kräva det av henne nu när hon inte är frisk.

Ha en bra dag!
Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar