fredag 9 januari 2009

Full fart

Var tvungen att skicka Paula till doktorn idag. Hon har envisats med en besvärlig ögonåkomma ända sen jul, och vi har försökt både med salva och droppar utan resultat. Nu är vi oroliga att det är allergi som spökar. Ny salva och allergitabletter blev utskrivna. Vi får se om det hjälper... Hoppas!

Körde Farmarpojken en sväng på förmiddagen. Så underbart härligt vinterväder, -5 grader och vindstilla. Balsam för själen... :-) Hade suttit och förberett mig inför medarbetarsamtalen på morgonen och är nu precis hemkommen efter dessa. Det gick hur bra som helst! Struktur och planering belönar sig och vi lyckades hålla tiderna dessutom!

Har precis skickat iväg Paula på en ridtur. Malin ska strax hämtas från kompis inne i samhället. Middagen är på G och tvättmaskinen full med tvätt. Hoppas på att få golvlister på plats i kväll, för nu längtar jag verkligen efter att få sova i mitt nya fina sovrum..! Sen borde nog denna dag vara till ända.

Fick ett samtal från min allra käraste Konka idag. Vi har en speciell kommunikation hon och jag. Lite telepatisk sådan... otäckt ibland! Vi står varandra så nära och jag känner mig hemskt hjälplös inför hennes cancer. Skulle göra vad som helst för att få henne frisk!!! Ska åka till henne snart - måste det!

Ha det gott, live life, take care - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar