onsdag 21 januari 2009

Dream on

Nu är det fixat med försäkringsbolaget, det blir nytt golv i köket. Konstigt nog så känner jag mig inte så upprymd som jag borde göra. Jag har ju drömt om ett nytt kök hur länge som helst - och nu har jag ju guldläge att få det!!! All köksinredning måste ju liks bort nu när golvet ska rivas upp...

Hade ju en fantasi i morse om att ligga och surfa å drömma mig in i bl. a. IKEAs kök-bygg-program där man visuellt kan få en bild av köket efter renovering, men jag har liksom inte hunnit dit. Telefonen har gått varm och mailboxen är väl använd idag.

På fredag kommer nr. 6 hit. Har lite förberedelser att ta itu med först. Hoppas Paula hunnit tillfriskna, annars måste vi nog ställa in kommande helgs visit. Har bokat in helgerna när 5 och 6 ska vara här de kommande månaderna och märkte att vi har inte en endaste ledig helg förrän i slutet av april!

Har en dröm om att inleda varje år med att slå upp almenackan och börja med att pricka in all ledighet som vi i familjen ska ha. Både enskilt och gemensamt. Sen kan övriga åtaganden och aktiviteter få planeras in eftersom de dyker upp. Men ledigheten borde få vara helig!

Nu ska min febriga och magsjuka lilla (stora) tös få lite fika. Hoppas det får stanna i hennes mage i natt, för jag börjar ha brist på sängkläder... :-)

Take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar