torsdag 22 januari 2009

Sprucket förtroende

Fick ett tips idag om en kurs på Medlefors Folkhögskola den 1/3 som handlar om ett program som heter RS-pro. Det är ett speciellt dataprogram från Ridsportförbundet, som effektiviserar arbetet kring planering och strukturering vid tävlingar. Lät jätteintressant och jag hoppas jag får möjlighet att åka dit och lära mig nåt nytt!

Hade oväntat besök här i eftermiddag utav en av mina arbetskamrater från Bolaget. Hon kom med värsta fina orkidén, krya-på-dig-kort och varma famnen. :-) Omtänksamt och väldigt uppskattat. Gud, vilka härliga jobbarkompisar jag har! Saknar er...!

Idag har jag medicinerat mig själv med den bästa medicin som finns - Farmarpojken! :-D Tog en lugn tur i vagnen i nära på en timme. Superhärligt! Temperaturen nära noll ute och nästan vindstilla = fint. Fp var pigg å glad och verkade njuta nästan lika mycket som jag...

Har insett att jag kommer nog inte att fixa dressyrkursen på söndag. Tror jag kommer att be Paula rida honom ifall hon vill.

Har varit med om en besvikelse idag; som jag ännu inte bestämt mig för hur jag ska hantera. Jag har ju en del förenings-uppdrag på olika håll och jag upptäckte idag en medarbetare som missbrukat sin ställning som förtroendevald. Inget allvarligt egentligen, allt går att lösa, men förtroendet är naggat och jag tycker det var så onödigt...

Lider med dem som tror att man måste hävda sig på något sätt för att bli accepterad. Att man måste prestera, leverera och ha åstadkommit något speciellt, för att bli omtyckt. Jag skiter fullkomligt i ifall du är professor i nåt viktigt, är världsmästare i någon speciell gren, är kändis eller en framgångsrik affärsman. Är du inte ärlig, ödmjuk, medmänsklig och godhjärtad så kommer du inte att få någon uppmärksamhet - inte från mig i alla fall!

Efter allt man varit med om genom åren, så har kriterierna för vad jag värdesätter hos vänner och samarbetspartners blivit mer och mer specifierade. Jag vet vad jag vill ha, och även vad jag INTE vill ha!

Är lite besviken på mig själv oxå när det gäller denna medarbetare. Min magkänsla varnade mig för någon vecka sen, men jag lyssnade inte. Små varningsklockor har signalerat lite då och då, men jag har hela tiden tänkt att det är jag som är för kritisk och misstänksam. Nu fick mitt "inre jag" rätt igen. Jag förlorade med typ 0-10. Nå väl, problemet är löst och förhoppningsvis kanske förtroendet kommer åter. Men det kommer att ta tid.

Paula har f ö piggnat till. Bara lite feber idag, men klagar fortfarande över magsmärtor. Trodde ett tag att blindtarmen spökar, men borde inte febern stiga då? Hon har hjälpt mig att dammtorka på övervåningen idag. Har inte hunnit/ orkat ta tag i städningen efter byggprojektet i sovrummet förrän idag. Har nu färdigställt operation städning uppe, samt är nästan klar nere i källaren.

Har pysslat och gjort jättefina inplastade namnskyltar som jag ska märka våra klädkrokar med i källaren. Med fyra barn här stundvis, så blir det lite mycket att hålla reda på i klädväg, men nu ska det förhoppningsvis bli lite mer struktur även i den frågan. Nr. 6 kommer ju i morron och det är nog lite pirrigt för oss allihopa... :-)

Ha det bäst och lova att va rädda om varann...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar