torsdag 15 januari 2009

Fy så kallt!

-29 grader i samhället i morse...brrrr! Kallt, vad händer? Jo, vattnet fryser! Måste få till en hållbar lösning på detta problem. Ska försöka skotta upp en massa snö över ledningen, så får vi se om det isolerar lite bättre.

Har tagit hand om en massa hushållsbestyr på förmiddagen. Tvätt, städ och byte av gardiner. Tycker så mycket om mina julgardiner, så egentligen ville jag inte alls byta... Varför måste man göra som alla andra? Kanske jag vill ha julgardiner ända fram till påsk? Har låtit de i köksfönstren sitta kvar, vi får se om det blir så länge som ända fram till påsk. :-)

Har upprättat anställningsavtal idag till våra två nya anställda på klubben (det borde ha varit gjort för länge sen - I know!) och tagit reda på lite mer ang. kollektivavtalet m.m. Det är så mycket att hålla reda på... Undrar när jag blev personalansvarig - också!?

Vi hade en olycklig avramling i ridhuset under jullovsaktiviteterna med en bruten handled. Nu blir det försäkrings- och ansvarsfrågor som man måste sätta sig in i... Hmm, nåja - alltid lär man sig nåt´!

Första utkastet av verksamhetsberättelsen är klar, uppdateringarna av aktivitetskalendern på hemsidan är klar och nu har jag bara det sista redovisningarna av LOK-stöd samt lite kreditfakturor kvar att göra.

Hade tänkt hinna baka lite bullar idag och läsa klart min bok som jag påbörjat.

Kramas lite mera och var rädda om varann! :-) puss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar