fredag 23 januari 2009

Lasarettet - igen!

Hade inte alls tänkt sitta framför datorn idag, inte annat än för nöjes skull. Hamnade ändå mitt upp i en massa byråkratiskt tjafs som tog en massa energi från mig på förmiddagen. Har även ordnat med finansieringen av köksrenoveringen, så snart drar vi igång det projektet.

Fick ett samtal från sociala idag. De vill få utreda oss för möjligheten att bli familjehem. Som det är idag är vi ju bara kontaktfamilj. Familjehem är det man förr kallade för fosterfamilj. Här hemma finns enorma möjligheter för välbefinnande, speciellt för barn med brokig bakgrund, särskilda behov eller sjuka föräldrar. Vi känner oss naturligtvis hedrade över förfrågan och kommer att ta oss en allvarlig funderare över erbjudandet.

Paula var feberfri i morse, men ändå väldigt hängig. Klagade hemskt över magsmärtor och kunde inte äta så mycket frukost. Hon pysslade lite i sitt rum och påbörjade att byta gardiner när hon plötsligt föll i gråt över sin onda mage. Då ringde jag läkaren. Vill få slut på denna oro. Stressad över mitt eget mående samt att nr 6 skulle komma inom några timmar och jag hade ogjort en massa saker, så skickade jag mormor med Paula till doktorn.

Hon blev direkt remitterad till barnkliniken i Skellefteå. Frustrerad över att jag inte tillåts köra bil längre sträckor ännu, samt att tiden var för knapp för att ställa in nr. 6 ankomst, så var jag tvungen att skicka iväg henne utan mamma med mormor som stand-in.

Har precis pratat med dem och fått besked att hon blir inlagd på Barn över natten i väntan på provsvar. Hon hade nu 39,5 i feber och ont i magen. De misstänker inte blindtarmen i nuläget, men vill inte chansa och skicka hem henne. Mormor sover med henne där i natt och jag känner mig kluven och skulle vilja kunna klona mig. Behövs både där och här hemma. Usch!

Nr 6 stortrivs och har jätteroligt med Malin. De har gjort chokladbollar och pysslat lite med scrap-booking. I morgon kommer vi att åka till Paula direkt vi fått besked efter läkar-ronden på morgonen. Hoppas det inte är nåt allvarligt...

Ha en trevlig helg, kram...!

1 kommentar:

  1. http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090124/KRISTIANSTAD/633776094

    En läsvärd artikel skriven av en "ensam" pappa vars blogg jag börjat följa.

    SvaraRadera