onsdag 7 januari 2009

Vill ha en dokumentförstörare

Tidig morgon idag. Satte mig tidigt vid datorn för att färdigställa pappersarbetet som ligger på hög. Hade ju lovat Malin att städa mitt skrivbord... :-) Men ju längre ner jag kom i högen desto mer upptäckte jag att jag har ogjort - suck! Har nu tillbringat precis hela dagen med att lämna kontrolluppgifter till Fora, Skatteverket (usch, va krångligt för föreningar...!) anställdas löner och påbörjat årsavsluten för alla jag bokför åt.
Krånglet med att avveckla ridklubbens aktiebolag trodde jag var överstökat, men mer dyker upp nu när året 2008 ska avslutas... Tack och lov kan det bara bli bättre inför nästa årsskifte! (Om jag orkar med detta så länge....)
Har fullt sjå med att lära mig det nya löneprogrammet och ser verkligen fram emot när allt bara flyter på... Det sägs ju att kunskap är lätt att bära, men när man kommit sig upp i åren märker jag att det går trögare att få in saker i hjärnan. Är det fler än jag som upplever det så..?
Nu puttrar kyckling, ris och currysås på spisen. Ska försöka äta, lämna datorn för resten av kvällen, samt ge mig hän lite golvläggning. Hoppas jag får någon hjälp..? :-) Längtar efter att se hur det blir med fototapeten. Fick besked idag om att mina nya fina garderober inte kommer förrän den 28/1! Hmm, vi får leva med kläderna utspridda ett tag till... :-D

2 kommentarer:

  1. Vad duktigt du är men du får inte glömma att tänka på dig själv oxå. Kram Fia

    SvaraRadera
  2. Tack för omtanken! Kramiz... :-)

    SvaraRadera