onsdag 21 januari 2009

Borta bra, hemma bäst?

Har tänkt försöka ta det lungt idag. Ligga med datorn på magen och kanske fantisera ihop ett nytt kök? När man går vid köksbänken så pyser det upp vatten i springorna mellan parketten. Tror inte det är så bra, eller? Har gjort en skadeanmälan via internet igår, men känner att jag vill nog prata med försäkringsbolaget personligen, innan man börjar riva i något.

Har haft en omtumlande natt. Hade svårt att somna. Min kropp är inte van vid inaktivitet och jag hade tusen saker som jag genomförde i tankarna - istället för i praktiken. Vi hade styrelsemöte i går kväll och jag deltog absolut i tanken, men kroppen befann sig hemma - frustrerande!

Vid ett-tiden vaknade jag av att Paula ropade förtvivlat. Hon hade kräkts och mådde jättedåligt. Yr i bollen och stapplande försökte jag hjälpa henne så gott det gick. Fascinerades över min mans sätt att ta hand om spya... om man täcker över den med en halv rulle hushållspapper så kanske den försvinner av sig själv - eller? Vid halv tre smet han ut i ladugården och jag önskade att jag kunnat göra detsamma.

Tvättmaskinen går för fullt efter fler olyckor för Paula i natt. Hoppas det inte är vinterkräksjukan..! Hon har hög feber och kräks direkt hon dricker något. Stackars lilla gumman...

Underbart var det i a f att komma sig ut i stallet i morse. Guuud, vad jag saknat hästarna. Lät det ta lite längre tid än vanligt. Jobbade sakta och försiktigt. Är lite rädd att det ska hända mig något igen. Vet att oron kan förvärra det hela, så jag försöker att inte tänka så mycket.

Ha det bäst! P o K

2 kommentarer:

  1. http://yvva.blogg.se/2009/january/utmarkelse.html har nominerat dej med denna utmärkelse för jag tycker du har en bra och mycket läsvärd blogg

    SvaraRadera
  2. Tack för det! :-) Va gla´jag blir...

    SvaraRadera