söndag 11 januari 2009

Utmaningar

Jag älskar att utmana mig själv. Pressa mig till det yttersta. Bara för att se vad jag egentligen klarar av... Ibland märker jag att det är befogat att ge sig själv rådet att: Tänk mindre och handla mer! Genom att göra saker - utan att tillåta negativa eller destruktiva tankar påverka en (typ: Det här klarar jag aldrig... eller: Det här klarar NN mycket bättre än jag själv.) - så märker jag att nya erfarenheter bevisar vad jag kan och rentav är ganska bra på. Man kommer till insikt om sig själv!

I stället för att fly kan man öva sig att stanna kvar. I stället för att spela död kan man öva sig i att säga eller göra det man egentligen helst av allt skulle vilja slippa (men skulle må bra av att försöka). Tex bara att stå kvar och inte undvika en viss person genom att gå över till andra sidan gatan.

Har antagit två nya utmaningar idag. Jag törs inte nämna dem här ännu. Men jag ser verkligen fram emot att få jobba med detta en tid framöver. Ha nu en riktigt bra söndag!

Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar