fredag 30 januari 2009

Personalvård och vila

I går kväll hade vi i ridklubben ett seminarium som handlade om grundläggande föreningskunskap. Det var inte så välbesökt som jag hade hoppats på att det skulle bli, men vi som var där fick en kick i rätt riktning och mer kunskap om föreningslivet. Alltid intressant att höra att föreningar brottas med samma sorts problem, fastän man håller på med helt skilda sporter.

Riksidrottförbundet borde egentligen arbeta fram en lösning på detta, eftersom det generellt verkar finnas ett behov. De vanligaste problemen är Hur man ska engagera fler ideellt i föreningars drift och ledarroller.

Vår klubb fick beröm för att vi utvecklat mallen för medarbetarsamtal och utvecklingsplaner för våra anställda och ledare. I år har jag budgeterat ett större belopp än i fjol för utveckling och utbildning av våra förtroendevalda, ledare och anställda. Personalvård är viktigt och får inte glömmas bort, speciellt i lågkonjukturens anda som nu råder...

Idag kommer nr. 5 hit. Känns som att det var så länge sen vi träffade honom, så det ska bli riktigt kul! Tror att han längtar... :-)

Tyvärr har inte garderoberna kommit ännu. På måndag blir det tydligen. Nästa vecka blir hemsk, då ska kök plockas bort och garderober sättas ihop och fyllas. Mitt i den röran ska vi försöka ha en vardag - DET blir en utmaning!!! Idag kommer förhoppningsvis ritningen på köket. Vill ha tid på mig att granska den ifall vi vill ändra på något.

Nu ska jag ta mig en power-nap på soffan. Kom hem halv elva från mötet igår kväll, satt med papper till före tolv och har redan gjort bort en massa ute-jobb på morgonen. Min kropp skriker vila - det är väl bäst jag lyssnar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar