måndag 12 januari 2009

Rise and shine

Gillar verkligen denna bild. Foxies kompis Brons är sällan stilla och jag lyckades till slut få en bild av honom tittandes mot kameran. Rolig bild tycker jag... :-)

Idag är min To Do - lista väldigt splittrad och som vanligt lite för lång. Tänkte försöka vara effektiv och göra bort det mesta innan lunch. (om det nu går...)

Åkte in med Farmarpojken till ridhuset i går kväll för att träna lite dressyr. Han kändes ovanligt trött. Undrar om han är inne i någon växtperiod?
Vi har verkligen enormt bra träningsmöjligheter i vårt fina ridhus. Nästan alltid ledigt = man får träna helt själv. Bra musikanläggning, vilket gör att man kan "dansa" med sin häst i takt med dunkande musik ur högtalarna. Läser ofta om problematiken med ridhus som aldrig är lediga för ekipage som bor närmare kusten. Vi har det alldeles för bra..! Ridklubbens hinderpark är otroligt fin (kanske för att den används så sällan..?) det enda man kan "klaga" på är underlaget som inte riktigt är helt optimalt.

Idag börjar ytterligare en heltidsanställd på ridklubben. Han kommer att ha en typ av vaktmästartjänst och då antar och hoppas jag, att underlaget kommer att få den omsorg det behöver.

Jobbar intensivt med en av mina utmaningar idag. Kan bara säga att det går över förväntan än så länge... :-)

Ha det gott, P o K

3 kommentarer:

  1. Kommer du med Farmarpojken på Fredrik-kursen?=)
    Börjar bli riktigt sugen på att se honom nu!!;)

    SvaraRadera
  2. Ja absolut! Är det bestämt när den blir av då?

    SvaraRadera
  3. Så bra!!=D
    Nej jag vet inte, tror inte det:P

    SvaraRadera