tisdag 13 januari 2009

Nytt jobb

Fick en inbjudan igår till ett lunchmöte ang. den "gröna näringen" och framtidsgårdar. Ett samarbete mellan Vuxenskolan och LRF m. fl. Vår Näringslivsutvecklare i kommunen kommer oxå, så det ska bli en intressant lunch!

Valberedningen från LRF ringde även igår och ville ha in mig i styrelsen. Tror de har ringt nästan varje år! :-) Jag har ett visst intresse av att gå med även där, men jag vet att när jag ger mig in i något så gör jag det till 100%. Och LRF får vänta till sen... jag är inte klar med mitt arbete inom ridklubben ännu.

Får ofta höra att jag måste bli bättre på att delegera till andra. För något år sedan hade jag nog hållit med om den åsikten - men inte nu! Tycker jag har blivit sååå mycket bättre på att delegera. Man måste nog dock vara noga med att kunna släppa ansvaret helt och hållet, och lita på att den som tar sig an en uppgift verkligen fixar det. Coaching och peppning i rätt riktning, i stället för klandrande, ifrågasättande misstänksamhet om oduglighet.

I eftermiddag börjar jag ett nytt jobb. Timanställd som ridledare. Har gjort en grovplanering för vårens lektioner och ska nu försöka ge mig på att göra riktiga lektions-PM.

En av mina två utmaningar jag antog i förrgår har jag redan klarat av. Hade nog lagt ribban lite för lågt.. :-) Den andra utmaningen sträcker sig längre tidsmässigt och går inte att "skynda på". Det är själva meningen med en del av den utmaningen; att jag måste lära mig att allt tar sin lilla tid.

Ha det bäst, take care, live life - be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar