lördag 24 januari 2009

Hemma igen

Nu är Paula hemma igen! Lite grå i ansiktet och matt i blicken, men nu har det vänt mot det bättre. Läkarna påstod att hon hade en "förkylning" i magen. (?) Aldrig hört nåt liknande..?

Gjorde lite småärenden när vi ändå var i Skelleftå. Köpte bl.a. Glucosamin till Nypon. Hon har ett hemskt knäppande ljud i sina bakkotor när hon rör sig, och jag fantiserar om att hon kanske har för lite ledvätska..? Äldre hästar brukar må bra av lite Glucosamin och vi får väl se om det hjälper. Någon som har någon erfarenhet av det fodertillskottet?

Nr. 6 verkar trivas hos oss - och vi med henne. Hon har fått rida lite i eftermiddag ,för första gången sen en ponnyridning när hon var jätteliten. Tur att hon hade öron, för annars hade hennes leende gått runt hela huvudet! :-) Ungarna har även roat sig med madrassåkning och trickskidor. Just nu sitter de och sjunger karaokee. Roligt!

I kväll kommer dressyrinstruktören från Åsele hit. Vi börjar kl. 8 i morgon och hon sover därför hos oss ikväll. Hade fantiserat om att hinna göra Konkas grekiska biffar ikväll. Köttfärs med fetaost, vitlök, färska kryddor och massor av peppar - jättegoda. Måste hinna det. Kycklingsallad åt vi till middag idag. Biffarna vill jag ha färdiga så de bara är att värma till lunch i morron.

Medicinen funkar bra för mig och jag har fått behålla maten jättebra de senaste dagarna - känns underbart! Nu kanske jag får tillbaka lite ork!? Blir fortfarande hemskt trött det första jag sitter stilla, måste röra på mig för att inte somna hela tiden... men det blir väl snart bättre.

Ha det bäst and take care!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar